Har ju hängt med lite mer denna gång i jämförelse med när jag bodde här sist då jag hade absolut noll koll på vad som visades på svensk tv. Tönt som man är följer man ju Idol, Bonde söker fru, bachelor och Så mycket bättre. And ofc julkalendern som jag förövrigt tycker är bra till skillnad från vad resten av Sverige verkar tycka. Avsnitt ett var dock betydligt bättre än av avsnitt två. Efter nyår ska jag dock inte följa några svenska serier, en av fördelarna med att bo här är ju att man kan titta på typ bbcplay osv, I intend to utnyttja detta till fullo. (Ja, jag kommer uppenbarligen följa Mello)

AJA wtf inte ens detta jag tänkte skriva men kom att tänka på det när jag skrev rubriken. Vad jag tänkte skriva var egentligen bara att jag mår mycket bättre och är dyngglad att det bara var en kort förkylning. Dock fortfarande lite halsont. 

Det är så mycket smågrejer man kommer att tänka på när man bor här men som man sedan lätt glömmer bort men som egentligen är ganska charmiga. Till exempel att det på marken, vid varje övergångsställe, står vilket håll man ska kolla åt, look right och sen en pil. Eller att på tågen står det inte toilet occupied utan toilet engaged. Haha liksom sorry but our toilet has previous engagements today(?!) Samma sak med bussarna. Det står inte "ej i trafik" utan det står "SORRY, not in service". Allt är så artigt här på något vis. Något man märkte av tydligt när man flyttade härifrån var hur man undermedvetet började säga sorry till alla man råkade nudda eller stöta till det minsta. När man kom hem till Sverige fick man snarare en ond blick av den som stötte emot.

Oh well nattefunderingar ovah, see some random pics 👇🏼

Denna rackare bara biter och gnäller at the moment. Det enda som hjälper är typ att ha henne i knäet vilket alltid inte är bästa lösningen för en själv osv

Var faktiskt ganska stolt över denna tills treåringen kom och satte sig och tyckte den behövde en hel del förändringar. Vad ska man göra liksom, det är ju bara att hålla med och hålla tyst.

Kommentera

Publiceras ej