Idag var en väldrigt händelserik dag, so to speak. Jag har insett att jag har väldigt svårt att förstå vad yngsta barnet säger, vilket leder till att jag använder alla former av "va?" som jag känner till på engelska tills jag ger upp och typ skrattar lite. Skillnaden är dock att eftersom barn ibland verkligen verkligen lyssnar får jag pretty often responsen "is it?" Eller "or?" Eller "how?" och har man inte förstått det innan är det liksom omöjligt att svara på frågorna som följer.. Hoppas jag kommer in i det snart så jag fattar mer av vad han säger 🙈 förstod bättre första dagarna? 

På eftermiddagen blev det koas för jag var tvungen att åka till veterinären med Juno. Tog med mig lillen eftersom han inte kan vara själv hemma. Skötte sig skitbra, satt helt tyst och patient och väntade medan veterinären undersökte Juno. Vi fick dock lämna veterinären utan hunden då de var oroliga att hon skulle bli värre. Hon är hemma nu dock och jag ska tillbaka med henne till veterinären imorrn för en check up. När Mamman i familjen skulle åka och hämta Juno vid typ 17 var jag hemma med alla barnen helt själv för första gången och tror ni inte att tredje världskriget bryter lös eller? Samtidigt som lillen ramlar av stolen och slår i huvudet börjar de andra två bråka och tillslut sitter jag med tre ungar som gråter på olika plater i huset. Tack Gud att det är barn och glömmer bort varför de är ledsna efter fem min.

Har börjat få samma utslag i ansiktet som jag hade sist jag bodde här. Tror det är något med vattnet. Det syns inget men om jag känner på pannan och kinderna är det typ knottrigt. Sist började det klia tillslut så får kirra kräm innan den här gången!

Nu på kvällen har jag haft chillkväll med Bonde söker fru och Skype 👌🏼😏

För mycket vinägerchips i mitt liv. Lär gå upp lika mycket denna gång som sist jag bodde här. (Observera mitt mycket fina nattduksbord)

Juno låg helt utslagen hela dagen. Innan har hon sprungit runt som en galning.
Trött tjej hej

Kommentera

Publiceras ej